Cum am combatut exfolierea unghiilor

unghii casante.jpg

Ce femeie nu s-a lovit la un moment dat de exfolierea unghiilor? Unghiile fragile pot fi cauzate de mai multi factori: hipotiroidism, contactul cu agenti chimici agresivi, carente vitaminice, etc. Acum un an am remarcat ca unghiile mele incepusera sa se exfolieze. Toata viata fusesera rezistente si mereu le purtam usor lungi, dar acum ele devenisera un cosmar. Pe zi ce trecea observam cum o alta unghie dadea semne ca voia sa se descotoroseasca de stratul sau superior. Bineinteles ca dupa ce indepartam acel strat superior, in urma ramanea o unghie moale, ce se indoia usor, iar in scurt timp se rupea. O zi, doua, zece, pana cand mi-am zis ca este clar ca ceva se intampla si trebuie intervenit cumva.

Initial ma luase ipohondria, crezand ca am dat in hipotiroidim, dar doar ce imi facusem analizele hormonale si totul iesise ok. Curatenia o faceam mereu cu manusi, deci nu putea fi vorba despre vreo reactie la vreun detergent. Asa ca singura optiunea pe care am considerat-o plauzibila in acel moment a fost ca probabil ma confrunt cu o lipsa de vitamine. Vitaminele implicate in sanatatea unghiilor sunt B-urile si vitamina E. Vitamina E o iau din alimentatia bogata in fructe oleaginoase, dar de B-uri nu eram asa sigura, prin urmare m-am hotarat sa incerc comprimatele B natural de la Dacia Plant. In mod normal nu sunt de acord cu vitaminele luate asa, una-doua, dupa ureche, fara un consult medical, dar in cazul de fata se impunea.

ambalaj vechi                                              ambalaj nou

In imagini puteti observa ce sustine producatorul despre acest produs.

Ce am remarcat eu dupa terminarea tratamentului?

Ta-na-na-nam! Unghiile si-au revenit! Nu s-au mai exfoliat, au crescut la loc lungi si rezistente. Asta se intampla exact acum un an. In primavara am mai urmat preventiv o cura, iar acum sunt iar sub tratament, tot preventiv. De atunci n-am mai remarcat niciun fel de probleme. Puteti observa in imagine ca unghiile se “tin tare” pe pozitii si doar ce le-am mai scurtat. Dar ca sa fiu sigura ca ceea ce s-a intamplat a fost datorita acestor vitamine, am mai facut un mic experiment.

exfoliere unghii tratament.jpg

Mama mea are hipotiroidism, dar se numara printre putinele norocoase al caror tratament a fost dozat perfect si prin urmare nu s-a pus niciodata problema luarii in greutate, pielii uscate, starii de letargie, sau altor simptome. Din contra, se prezinta mai activa si mai zvelta ca oricand. Singurul ei “of” era, ati ghicit, exfolierea unghiilor. Toata viata ei de adult isi purtase ungiile lungi, dar de cand cu boala, unghiile ii se rupeau mereu. Nefiind o tragedie, se resemnase si gata. Insa vazand ca am avut rezultate bune cu aceste vitamine, i-am sugerat si ei sa le incerce, atat timp cat endocrinologul nu are nimic de protestat. Dupa ce a primit aprobarea, a urmat si ea o cura cu vitaminele B. Nu ne-a venit sa credem atunci cand am vazut ca au efect si la ea. Dupa 10 de ani de unghii friabile, mama avea si ea in sfarsit unghii mai rezistente. Spun asta, deoarece la ea rezultatele au fost usor mai modeste decat la mine, dar categoric sesizabile.

Un al doilea efect observat la mine a fost regenerarea parului. De cand ma stiu imi cade parul destul de mult. Insa pentru ca mereu, printr-o minune, ramanea la fel de des, nu prea mi-a pasat. Dar la o luna-doua dupa ce terminasem de luat vitaminele, am remarcat ca incepusera sa-mi apara multe fire de par razlete in crestetul capului si la nivelul fruntii. De asemenea, din cauza unei perioade foarte stresante de acum cativa ani, ramasesem cu o portiunea de par rarita, pe care o observam mereu cand imi prindeam parul si care ramasese asa pret de doi-trei ani, fara sa dea semnea ca si-ar reveni. Ei bine, dupa cateva luni de la terminrea tratamentului, acea zona a “disparut” in sensul ca parul a crescut si in acea portiune. Asta nu inseamna ca parul nu-mi cade in contiunuare, doar ca de data aceasta am remarcat semne clare ale regenerarii. Pentru mine nu e tocmai o bucurie ca am niste “antene” de greiere in varful capului, dar stiu ca, evident, acestea vor creste la un moment dat si nu voi mai arata ca un gandac ciufulit. Ma bucur insa ca nu mai am un “gol” in frunte care ma facea sa arat ca un barbat cu inceput de calvitie atunci cand imi prindeam parul in coada. Mentionez ca parul s-a regenerat doar la nivelul scalpului, nu si in alte parti ale corpului.

Desigur, vitaminele B se ocupa de mult mai multe aspecte ale organismului uman, dar acum fiecare cu lipsurile lui. Repet, nu sunt tocmai incantata sa recomand vitamine, deoarece chiar daca a devenit o banalitate si multe persoane le iau ca pe bomboane, acestea pot face mai mult rau decat bine in anumite situatii. Deci, sfatul meu ar fi sa cereti parerea medicului inainte de a le lua.

Pentru ca ma arsesem cu ciorba, am zis sa suflu si in iaurt. Traducere: am cautat produse pentru unghii, care sa le ingrijeasca si sa mentina ceea ce vitaminele reparasera. Mereu imi dau unghiile cu oja, asa ca am cumparat ceva care sa le protejeze. M-am oprit la Farmec si am ales Baza complex fortifiant. Pentru ca recomandau sa se foloseasca si Uleiul pentru cuticule inainte de aplicarea bazei, l-am cumparat si pe acesta. Oricum aveam nevoie si de ceva pentru ingrijirea cuticulelor, deci gand la gand cu bucurie. In poze puteti citi ce ofera fiecare produs.

farmec.jpg

farmec baza si ulei.jpg

Ma declar multumita de amandoua. Uleiul il aplic primul la nivelul cuticulelor, dupa care le imping cu ajutorul unei ustensile de metal la baza unghiei; se poate folosi si un betisor de lemn. Dupa aceea sterg unghiile cu dizolvant pentru a le degresa. Continui cu baza de la Famec, iar apoi cu oja dorita. Pana in prezent totul s-a mentinut foarte bine si desi le folosesc saptamanal de aproape sase luni, abia au ajuns la jumatate.

O alta recomandare pe care vi-o fac este sa faceti curatenie si spalatul vaselor cu manusi. Pe piata aveti o oferta generoasa si puteti folosi de la acele manusi de menaj din hipermarket-uri, pana la cele din latex/nitril pentru uz medical din farmacii.

20161024_231518.jpg

Nu uitati nici de sfanta crema de maini, care va ingrijeste si unghiile. De asemenea sapunul trebuie sa fie unul bland, iar din alimentatie n-ar trebui sa va lipseasca cerealele, fructele, legumele, ouale, fructele oleaginoase, pestele gras, uleiul de masline, de cocos, drojdia, s.a.m.d.

Din pacate, daca nimic din toate acestea nu dau roade, va recomand o vizita la medic. Poate fi vorba despre o micoza, hipotiroidism, etc. Important este sa va informati si sa actionati.

Am cumparat B Natural Dacia Plant de la Plafar la pretul de ~15 lei si Farmec Baza si Ulei de la DM la pretul de ~10 lei .

Lasă un răspuns

